temető-kezelő szoftver temetőkezelő szoftver temető nyilvántartás temetőnyilvántartás temetőkataszter temető adminisztráció temetői térkép készítése temető adminisztrátor temető regiszter sírhely nyilvántartás sírhely adminisztrátor, temető adatbázis, temetői nyilvántartás, temetőkataszter temetők nyilvántartása elhunytak nyilvántartása sírhelyek keresése kataszter sírhely program temető program sírhely szoftver temető térkép sírhely térkép temető térképezés kataszter térkép temető térképezése térkép temető térkép készítése temetői térkép készítés temetők térképezése temető felmérés digitális kataszter elektronikus kataszter számítógépes nyilvántartás számítógépes kataszter temető nyilvántartó rendszer temető feltérképezése temetők feltérképezése temető feltérképezés síremlék nyilvántartás síremlék adminisztrátor, síremlékek keresése síremlék program síremlék szoftver síremlék térkép önkormányzati temető egyházi temető temetkezés városüzemeltető megváltás megváltási díj temetőrendezés temető rendezés temető rendebehozatal temető kimérés fentartási díj hozzájárulási díj önkormányzati fentartás önkormányzati kezelés temetkezési törvény temető önkormányzat evangélikus temető református temető katolikus temető parcella kimérés kormányhivatal ellenőrzés sírhely nyilvántartó sírok nyilvántartása Temető térkép
Tájékoztató ...ahol használják a programunkat Árak Letöltések Támogatás Kapcsolat és megrendelés

Sok esetben még egyszerűbb termékek és szolgáltatások esetében sem könnyű eldönteni, hogy többféle ajánlat közül melyik lenne a legjobb választás. Nyilvánvaló, hogy hosszútávon nem feltétlenül a legalacsonyabb áron kínált termék vagy szolgáltatás valóban a legolcsóbb és ár-érték arányban a legjobb választás. Temetők felmérésével több vállalkozás is foglalkozik és az ajánlatok összehasonlításának legfőbb nehézsége, hogy mindenki kicsit mást kínál. Sajnos elég gyakori jelenség, hogy az önkormányzatok képviselő-testületei elsősorban az ajánlatok végösszege alapján döntenek, ezért alábbiakban összefoglalom azokat a szempontokat, amelyeket a választásnál érdemes figyelembe venni.

A vállalkozás

  • Mióta foglalkoznak temető felmérésével és szoftverfejlesztéssel? Ebből arra is következtethetünk, hogy a jövőben, akár évek múlva is számíthatunk-e rá hogy szoftveres támogatást kapunk, aktualizálják a térképet és egyéb felmerülő problémák megoldásában segítséget nyújtanak.
  • Van-e jelentősebb referenciájuk?
  • Kapunk-e részletes, közérthető információt (pl. a honlapjukról), vagy csak egy hangzatos műszaki szakkifejezésekkel teletűzdelt árajánlatot?

A szolgáltatás

Az egyik legfontosabb kérdés, hogy az ár milyen adatok rögzítésére terjed ki.
Adatrögzítési lehetőségek:
  • Semmilyen (üres nyilvántartó szoftvert, vagy adatbázis-kezelőt adnak).
  • Síremlékeken található adatok.
  • Nyilvántartó könyvből, vagy egyéb nyilvántartásból származó adatok.
  • A meglévő nyilvántartásokban szereplő adatokat összefésülik a síremléken található adatokkal.
  • Csak térképet készítenek. (Ezt az opciót akkor érdemes választani, ha a meglévő nyilvántartást szeretnénk továbbra is vezetni, de szükség van az aktuális állapotot tükröző térképre.)

Ha a vállalkozás nem végez semmilyen adatfeltöltést, az igen sok pluszmunkát jelent a megrendelőnek, amit érdemes figyelembe venni! A meglévő nyilvántartások adatait mindenképpen a helyszíni, aktuális állapot rögzítését követően érdemes felvinni.

További fontos szempontok:

  • Készítenek-e fotót a síremlékekről?
  • Biztosítanak-e ortofotót a térképhez és az milyen minőségű és felbontású?

A szoftver
Mivel előre láthatólag sok évig fogjuk ezzel kezelni a temetőt, ezért nem elhanyagolható szempont.

  • Átlátható és felhasználóbarát? Ne feledjük, hogy a jövőben esetleg olyan kollégának kell foglalkozni vele, aki a számítógép kezelésében nem feltétlenül gyakorlott!
  • Teljesíti az adatbiztonsgára vonatkozó követelményeket és az adatok biztonsági mentése megoldott?
  • Kipróbálható a szoftver amit kínálnak?
  • Van-e évente megújuló költsége?
  • Van lehetőség arra, hogy ne csak az adatbázist, hanem a térképet is saját magunk bővítsük, ill. a szükséges változásokat felvigyük? Ezzel hosszútávon jelentős költségeket tudunk megspórolni.
  • Könnyedén és gyorsan elérhetjük a szükséges információkat, vagy körülményes a működése?
  • (Igény esetén) van-e lehetőség több gépen futtatására és több temető kezelésére?
  • Online, vagy offline szoftverről van-e szó, esetleg mindkét lehetőséget nyújtja? Ha csak online, akkor mekkora a működési költsége és biztosított-e az adatok megfelelő mentése?